آموزش اکسترکت کردن فایل با نرم افزار Winrar

معرفی نرم افزار Winrar

نرم افزار Winrar یکی از قویترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهای فشرده سازی فایل می‌باشد که به منظور کم حجم کردن فایل مورد استفاده می‌گیرد و یا در برخی اوقات فایل های حجیم را به بخش های کوچکتری تقسیم می‌کند که باعث کاهش مصرف حجم اینترنتی افراد خواهد شد. اغلب فایل های وینرار با فرمت‌های RAR و ZIP شناسایی می‌شوند.کار با نرم افزار Winrar بسیار ساده است که در ادامه به توضیحات تکمیلی آن خواهیم پرداخت.

اکسترکت کردن فایل فشرده (استخراج) در ویندوز با WinRAR
وقتی فایل فشرده ای را از اینترنت دانلود می کنید، باید به کمک نرم افزار فشرده سازی آن را باز کنید. به استخراج فایل ها توسط نرم افزارهای فشرده سازی اکسترکت کردن فایل فشرده (Extract) می گویند.

بهترین نرم افزار برای اکسترکت کردن فایل فشرده WinRAR است. نرم افزار WinRAR قابلیت استخراج تمام فایل ها را از حالت فشرده دارد.

بعد از دانلود فایل از اینترنت اگر پسوند فایل rar. و یا zip. بود فایل فشرده شده است. پس روی آن کلیک راست نمایید. در منوی باز شده دو گزینه extract Here و Extract to وجود دارد.

blank

 

گزینه extract Here محتویات فایل فشرده را بعد از استخراج در کنار آن قرار می دهد.

با انتخاب گزینه Extract to بعد از اکسترکت فایل فشرده، پوشه ای هم نام فایل فشرده ایجاد می شود که محتویات فایل فشرده در آن قرار دارد.

پپیشنهاد ما گزینه Extract to میباشد .

بعد از انتخاب یکی از دو گزینه پنجره زیر باز می شود. روی دکمه OK کلیک کنید تا عملیات اکسترکت کردن فایل فشرده توسط نرم افزار WinRAR انجام شود.

blank

به این ترتیب فایل از حالت فشرده خارج می شود.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خالی استخرید

    پروژه های خود را به ما بسپارید تا به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهیم.